Ed-Jenny-Viggo-Jara-Mona.reismee.nl

Van de bewoonde wereld, naar stof en nog meer stof en tot slot naar de zee

Na zo'n 6 dagen onbereikbaar te zijn geweest hier ons verslag van de afgelopen dagen:

2 september

Vandaag op tijd uit de veren voor een lange dag naar Kununnurra. De rit begon wat onrustig, Jara bleef maar piepen, we wisten maar niet wat ze wilde. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat ze wilde dat mama naast haar kwam zitten ipv oma. Tja met 17 maanden weet ze wel al goed wat ze wil.
De weg ernaar toe was mooi. Uiteindelijk bij de overgang van NT en WA aangekomen, de check gehad dat we geen verse groenten en fruit meehadden, 1,5 uur terug in de tijd en een klein half uurtje later op plaats van bestemming. Hier boodschappen ingeslagen voor de Gibb River Road. Kids op tijd inbed ivm tijdverschil, met het gevolg dat we de volgende morgen om half 6 klaar wakker waren. Was maar goed ook aangezien de kopere ploert al goed zijn best doet op dat tijd stip.

3/4/5 september

Vandaag eerst bij de lookout geweest, was een mooi gezicht. Daarna naar El questro station gereden. Het eerste stuk over de Gibb river road, super leuk Ed helemaal in zijn element. Door een aantal kreekjes etc, super gaaf. Bij El questro aangekomen eerst de tent opgezet en toen naar El questro gorge gereden. Hier zou het een uur lopen zijn naar de gorges. Maar na een half uur zijn we maar terug gegaan ivm de tijd. Eerst wel even afgekoeld in de rivier. De dag erna op tijd eruit, aangezien om 6 uur de eerste helicopter vluchten al gaan bij el questro en je toch al wakker bent en op naar Zebedee springs. Nu staat er overal dat deze springs zo'n 28 a 32 graden zijn, maar Mona had dit uiteraard niet gelezen en zegt vervolgens heel verbaasd....he wat een lekker warm water. Kids helemaal in hun element, heerlijk steentjes gegooid. Vervolgens zijn we toch weer naar el questro gorge gegaan en het uur naar de gorges gelopen. Het eerste gedeelte was goed te doen, maar het 2e gedeelte werd wel wat zwaarder. Ofte wel over rotsen klimmen etc, (pap je kan trots zijn op mam, onze klim partijen in zuid frankrijk waren er niets bij) maar we hebben het gehaald en heerlijk kunnen zwemmen in de gorges. En tja toen weer terug, ging ook weer goed.
De volgende dag vertrokken richting MT barnet station. Heerlijk gereden over de Gibb, over het gravel, door het water heen. Fantastisch gewoon. Maar de gibb wordt ook wel de golden road genoemd, het is niet de vraag of je een lekke band krijg, maar wanneer. Gelukkig gold dit niet voor ons, alleen bij de trailer is de neuswiel (volgens ed noem je het zo, de aussie noemen hem jocky wheel) afgebroken en de aansluiting van het licht zijn we verloren. Dus op naar Iminti. Daar zit een mechanic. Daar aangekomen had hij het helaas niet meer voorradig, deze kunnen we pas in Derby laten maken. Dus nu staat de trailer op een krik en een rek. Niet ideaal, maar voor de time being werkt het wel. Maar de planning is hierdoor wel wat verandert en zijn we nu bij Bell Gorge wat we eigenlijk pas overmorgen zouden zijn. Geeft niets hoort erbij....

6 september

Vroeg uit de veren wederom, voor de tocht naar Bell gorge. Een mooie rit door het prachtige landschap hier. Aantal kangeroes tegengekomen. Vervolgens een half uurtje weer klimmen en klouteren, maar dan heb je ook wel wat. Fantastisch mooi is bell gorge!!! Hier een uurtje in het water gezeten en genoten van de prachtige omgeving. Vervolgens de 29 km weer retour naar de Gibb en op naar Windjana NP. Hier aangekomen de tent weer opgezet en naar Tunnel Creek gereden. Dit is een tunnel waar vleermuizen zitten en waar je over het zand en water door heen kan lopen. Dus lampje op het hoofd en gaan. Het water kwam niet verder dan je middel en het was goed te belopen, alleen tja Mona komt weleens een rots tegen.....oftewel niet tot haar middel te water maar kopje onder . Zo die was ook weer afgekoeld. Was een erg leuk ervaring om te doen. Zelfs Mona heeft er van genoten ondanks haar zwemavontuur. Op de terugweg een aantal koeien tegengekomen op de weg, blijven ook rustig staan kijken hoe dichtbij je komt en denken dan toch maar eens aan de kant te gaan.
Helaas door onze dagen in de outback, waar je niet helemaal van iedereen vandaan bent. Je komt toch wel gemiddeld zo'n 5 auto's tegen per dag, heeft onze koelkast te kort stroom om het nog te doen. Beetje jammer, maar het is niet anders. Nog 1 dagje en dan komen we weer in de bewoonde wereld...Broome.

7 september

Begonnen met een wandeling door WIndjana NP. Prachtig wederom. Groepen kakatu's vlogen door het park, een schittert gezicht. Na een km de eerst crocs weer gezien, lagen heerlijk nog te luieren in het water en een op de kant. Mooi gezicht hoe die beesten zich verplaatsten. Volgens Mona mochten we niet te dichtbij komen, want tja van freshies wordt wel gezegd dat ze geen mensen aan vallen, maar je weet maar nooit. Daarna onze weg vervolgd naar Derby. Daar opzoek naar een nieuwe Jockey wheel. Uiteindelijk in de 2e winkel gevonden en in de 3e winkel is hij weer op de trailer gelast. Toen nog een nieuwe stekker, ook deze gevonden. Dus we zijn weer compleet. Heerlijk geluncht en onze weg vervolgd naar Broome, waar we 3 nachten blijven. Wij het nu wel mega druk vinden hier, na die dagen in de outback.

Hier nog een aantal weetjes/opmerkingen

- Jara eindelijk door heeft dat ze voeten heeft om te lopen. Dit ontzettend schattig is.

- Mona een keer haar knoop los had gedaan tijdens het eten, dit even vergat en met haar broek om de enkels naar de keuken liep.

- Wij Mona de bijnaam Yogi bear hebben gegeven ivm haar snurken, zij gister een concurent had op de camping.

- Viggo het maar raar vind dat in de bergen de bomen op hun kant staan.

Groetjes van ons

Fam. Buter (klinkt zo leuk!)

Hee vakantiegangers,

Gaat goed zo te horen! Leuk hoor!
Hier is het vakantiegevoel helemaal weggezakt, zeker met de temperaturen hier.
Geniet!

Liefs van ons

Co en Jaap

Hier ook ff wat van de twee andere zwerfers. Hadden een goede vlucht al met al een 30 min vrtaging in Cairo.Zijn om 15.00 geland in bangkok. En koffers en auto hadden we binnen een uur . Gevraagd hoe we moesten rijden . Ja ja wat een Engels he van die 2 mannen??Toen lekker gedoucht. en een biertje genomen. Was lekker koud , buiten zon 36 gr. Gegeten een rondje gelopen en een biertje . En lekker optijd in ons mandje. Co probeerde nog te lezen maar dat waren denk 2 letters . En snuirken, tegen hanger van MONA .(DENK).Vanmorgen ontbeten, en gaan rijden. Toen moesten we Bangkok uit dat was een hele klus . We kwamen 3 x weer op het zelfde punt. Was een uur verder Ha ha . Wat is dat op 3 weken?? Nu zijn we in Hua Hin. Goed hotel bij de haven en zeezicht. Lekker eten en optijd tebed .(DENK) Ed Co zegt je moet dat wieltje goed in draaien, anders rij je hem stik. Morgen gaan we verder , en kijken wel weer waar we stranden . Gaan hier eerst een paleis bekijken en een oud station. Vele goede groeten. Van de 2 vrienden.

De Spruijtjes

Wat een verhalen, leuk om te lezen. Zo zo Jara zowaar aan de wandel. Hier gaat alles prima. De 1e 3 dagen zitten erop. Ging goed, leuke collega's. Nu zaterdag het personeelsuitje, hopelijk wordt het weer iets beter,want het lijkt wel herfst. Kids zijn inmiddels ook alweer 3 dagen naar school. Zonder problemen gingen ze naar hun nieuwe klas. Wij missen jullie natuurlijk ook. Goed om te lezen dat de andere "zwerfers"ook goed zijn aangekomen. Doe voorzichtig allemaal. Dikke kus van ons.

Ab en Marja

Lieve allemaal ,gelukkig hadden de krokedillen geen trek in jullie.Wat prachtig allemaal en Mona had je draad en naald mee voor je bikini of heb je er meer mee?Wat leuk dat Jara is gaan lopen in australie mooie herinnering voor later. liefs Ab Marja xxxxx

Anton&Tessa

Hier ook weer het vaste patroon. Een biertje en een aanmoediging naar een voorbij stuivende Brink of ten Bruggencate op de beddenrace. Ook Romke loopt al weer een paar passen los! Tja, de lichting voorjaar 2010 is toch niet een hele snelle

Groetjes en hou de beesten een beetje op afstand!

dennis en sammy

Wat hebben jullie toch vervelende omstandigheden zeg;) Wij hebben hier harde wind en veel regen, alleen zaterdag was het een mooie dag. Jara rent al achter skippy aan?;) Het ziet er allemaal erg mooi uit waar jullie zijn! Geniet lekker met elkaar en pas op dat Mona niet te veel bomen omzaagt met haar gesnurk;) liefs x dennis en sammy

co en jaap

Vandaag ook weer een leuke dag , Wel bewolt en wel wat regen gehad. Eerst in hia am naar een oud staition geweest . Daar komen nog echte oude locomotiefen . Ook de koning van Thailand kwam daar vroegen met de trein. Hij had daar een paleis , zijn we ook geweest . mochten we niet in Toen wilde we naar een wild resevaat . stond een keer aangegeven. En voor de rest alles in het thais moeilijk hoor. We kwamen wel op de goede weg uit maar geen wild park dus . Daarna zagen we een waterval en een naatuur park verdomd dat lukte wel. Om naar die waterfal te gaan moesten we een ruim 400 treden omhoog .En het begon nog flink te regenen ook. Lekke koppaking van het lopen . Nog natter van de regen . Dus dat was ook klaar.We waren om 17.00 in chumpon Dat is nu ongeveer 500 km van Bangkok naar beneden dus . Weer naar de haven gereden was niet veel maar je bent er geweest. Toen een hotel zoeken viel niet mee eerst ,daarna als je wat hebt zie je er nog wel 10 omje heen. Maar het eerste Hotel Co naar binnen hij gekeken. Leek hem wel wat maar was effe duurder 45 euro omgerekend. We zijden doen kan ons het schelen. Komen bij de ballie en moet je gelijk betalen . Wat denkje kost hrt maar 12.50 omgerekend. Ik zij natuurlijk zo wat ben DOOF. Hij was ff in de war. Toen heerlijk gedoucht en een biertje . Daar na heeeeerlijk gegeten . Co die begint hoe langer hoe meer lekker te vinden. Nu nog een biertje een wijntje was er net waar we aten. Endan lekker op bed Groet van de 2 Maaten.

annemiek

h allo globetrotters
wat een avonturen beleven jullie toch,en jara lopen wat een leuk gezicht moet dat zijn zo n kleine puk lopen op de kleine korte pootjes.mona kon je niet gewoon gaan zwemmen moest dat juist weer op een rare manier til gewoon de benen goed op jennie en ed doen dat toch ooknog heel veelnplezier dikke kus van mij en de kids.
co en jaap ook veel plezier ben blij dat het met jullie ook goed gaat maar co doe je niet te overmoedig en denkbgoed om je zelf ik zal blij zijn als jullie allemaal weer heel en gezond thuis zijn doeiiiii

Anneke$Jan

Hallo vakantiegangers,

Zo te zien en te lezen genieten jullie lekker van de reis,en maken jullie van alles mee.Hier in N.S. gaat alles zijn gangetje geen bijzondere dingen. Het weer blijft hier maar onbestendig regen ,wind het lijkt wel herfst, dat is bij jullie wel even anders zo mooi.Ook de heren in Thailand vermaken zich uitstekend leuk om dat ook te volgen.Wel nog een paar fijne weken en we volgen jullie op jullies verdere trip.

GrJ&A

co en jaap

we zijn nu in ban nam khem , waar hier gister vrij laat voor ons doen ,hadden eerts een hotel waar we 50 trappen naar beneden moesten . en toen weer omhoog om bij onze bungelo te komen, Nu hebben we resort zo mooi en vlak bij zee . het is een duitser en die heeft die tzunami ook mee gemaakt . Hij had het geluk dat hij bij zij schoonmoeder n Bangkok was. Ze habben hier alles weer op gebouwd , Hebben gister verschillend vissers haven gezien en bekeeken. Ook weer een waterval, deeden 200 treden en waren toen klaar. O ja dit is een leuke , Cpo had een uur zitten typen naar Maureen en naar mona enzo was het uur om en werd het zo afgesloten . Wat denk je alles weg .Was er klaar mee ook. Wil geen berichten meer schrijven , dat gekloot zegt hij ,ik was gelukkig net op tijd . We hebben vamorgen een rond tour gemaakt met de baas van dit Resort erg mooi . Schepen gezien die met die zunami 1 km land inwaarst terecht zijn gekomen. Hadden we zelf niet gevonden .(denk) . Oook ff naar de markt geweest waar hij de groenten en rijst koopt. We nemen vandaag een rust dag ,is hier bewolk en er vallen dikke buien maar temp is goed . Morgen gaan we verder richting Phukek en krijge hier een adres van een Guest hous mee. dat is weer een vriend van deze eigenaar . Ik stop nu . Gr van Co en Jaap

Ab en Marja

Hallo vak.gangers, mooi dat jullie zo genieten Mona loopt het nou beter met de broek op de hielen of zeg je toch maar om de middel .co en jaap zijn ook mooi onderweg in tailand je merkt dat deze toch wat ouder zijn .ze nemen wel erg veel rust. bijzonder dat de fam. zo onderweg is aan beide zijde van de wereld . geniet nog veel .groetjes van Ab en Marja.xxxxx

co

hoy hier bericht uit pucket.vanmorgen naar strand wezen kijken bij patong .15 km van af pucket .helaasweer af en toe regenj toen een koppie gedaan daar en zijn naar de zuidelijkse stranden geredenom te kijken voor k. en k. halt het niet bij koh chang. morgen willen we naar krabi en daar een dag of 6 blijven. jaap slaapt even. word een oude man. zal wel weer commentaar op komen.hoop dat dit wel doorkomt.groeten aan alle van uit een wisselend thailand.(weer).mona ,ed.jenny;viggo,jara, dikke knuffels.ook pino ,jack ,kay, en jet. kay -volgende x winnen jullie.gaat goed man. nu tot volgende keer

Jaap en Co

Co had vannacht zo liggen snurken , tot ik het zat was en hem een schop gaf .Over dus . Toen om 02.30 afgezakt en vanmorgen slecht wakker te krijgen . Toen schijn ik ook gesnurkt te hebben voelde het aan me keel . Heb lekker liggen lezen ben nu al gedoucht . Moet zo natuurlijk weer wachten met een biertje . Maar ja voor de rest gaat het TOP. Zijn nog steeds aardig tegen elkaar. Hij zegt wel 6 dagen Krabi maar dat was nig niet besproken. Dus dus Komt wel nu regent het ook weer . Jullie horen wel weer eens wat .Gr ons aan iedereen.