Ed-Jenny-Viggo-Jara-Mona.reismee.nl

.......en we kunnen loslaten

Niks geen handje meer vasthouden bij Jara, nee zelf lopen. Zomaar opeens gister op het strand kreeg ze de geest. Niet een paar stapjes los, maar gewoon meters.....En trots zijn op haar zelf en uiteraard wij ook.. Onze dappere dodo.

Maar hierbij het verslag van de afgelopen dagen:

Na CoralBay onze weg vervolgd naar Carnavon. Dit was nou niet bepaald het meest gezellige plaatsje ooit. Alles
gaat op zaterdag middag om 1 uur s middags dicht, maar goed wel weer even onze voorraad aangevuld. Wat echt wel weer nodig was.
De dag erna op naar Denham (shark Bay). Onderweg zowaar onze eerste regenbui!! Bij aankomst een camping gezocht, de eerst werd afgekeurd, tent opgezet en even naar de speeltuin
gegaan. Viggo en Jara vonden het geweldig. Daarna toch nog maar wat toeristisch gedaan, naar de little lagoon. Harstikke mooi met je 4wd op het strand en rijden maar......totdat je vast sta!! Aangezien Jenny reed kunnen jullie wel raden hoe Ed zijn
gezicht was. Ook hij kreeg hem er niet uit, dus dat werd graven en graven. En ja wel hoor na zo'n 3 pogingen toch nog de auto ruit weten te krijgen. Al met al ook weer een ervaring, maar het maakte de little lagoon er niet minder mooi op.
's Avonds lagen we al op tijd in bed aangezien er hier een stormachtig windje was. De volgende dag vroeg uit de veren, aangezien we naar Monkey Mia gingen om naar de dolfijnen te kijken en te voeren. Bij aankomst lagen er al een stuk of 10 dolfijnen dichtbij de kust. Er mooi om deze dieren zo in het wild te zien. Er werd heel wat verteld over de dieren
en daarna moest iedereen die tot zover tot zijn knieen in het water stond op het strand gaan staan. Toen werden er en aantal mensen uitgekozen om te mogen voeren, helaas mochten wij niet, maar was echt super leuk om te zien. Daarna gaan de dolfijnen weer naar de zee om hun jonkies te voeden en weten ze niet hoelang het duurt voordat ze weer naar de kust komen.
Dit was vandaag vrij snel, al na zo'n 45 minuten. Dus konden we ze weer van dicht bij bekijken. Daarna naar Francois Peron NP egaan, of te wel Ed kon uitzijn dak in het zand!! Bij aankomst in het park moet je je banden met de helft van de lucht verminderen, dus dat zegt wel genoeg. Eerst naar de Big lagoon gereden, erg mooi waar een 2 tal vissers net terug kwamen
van zee en ons even een demonstratie gaven hoe je vis moet fileren. Daarna doorgereden naar Cape Peron, waar het echte rulle zand eindelijk kwam. Viggo vond dit allemaal een beetje eng worden maar Jara en Mona konden hun lol niet op. HOe wilder hoe gekker. Daarna naar een lookout gegaan, waar een aantal borden stonden welke vertelde wat voor dieren je
allemaal in de zee zou kunnen zien. Zowaar zagen wij ook een deel of zeg maar alle dieren!!! Een schildpad, een zeekoe (bundong), dolfijnen en mantra ray's. Zo ontzettend indrukwekkend om dit allemaal te zien. Beter dan de dierentuin, volgens Mona. Tja en toen moesten we weer terug over de bobbel weg zoals Viggo dit noemt. Hij vond het maar niets
en wilde het liefst blijven. Maar we moesten toch, hij viel na 2 minuten al in slaap........Weer een super weg terug.
Toen viggo weer wakker was en een tegenligger kwam kwam hij weer met de fantastische zin (welke hij op de Gibb meerdere malen heeft gebruikt)....Er komt allemaal lucht uit de auto, of te wel allemaal stof... Daarna weer de kids uitgelaten in de speeltuin..Morgen op naar Kalbarri!!

En daar zijn we dus nu. Leuk plaatsje, waar we morgen naar het NP gaan.
Kaj niet huilen hoor als je ons verhaal lees, voor je het weet zijn we weer thuis. Heeft mama zich een beetje gedragen op de kermis? En de rest van Langedijk?
En hoe is het met de thailand gangers? Zit er alweer bijna op voor jullie....en trouwens voor ons schiet het al aardig op.

lia endel

Heerlijk zoals jullie schrijven je ziet het gewoon voor. Die Jara al zo dapper lopen.
Geniet nog lekker lia

de spruijtjes

Ik heb de kermis overleeft hoor. Was wel een beetje zwaar om eruit te komen, maar het is gelukt. Nu zo direct naar "school". Ben benieuwd. Stoer hoor van Jara. Kaj en Jet zijn erg nieuwsgierig. De laatste nieuwtjes; Hink Sport is failliet en AZ staat 2e, maar dat wist Ed waarschijnlijk al.
Moet zeggen van Jet dat ze jullie mist. Kaj zegt dat het toch wel leuk is op school. Had vandaag zijn eerste reken toets en hij heeft huiswerk mee, een dictee oefenen. Groetjes aan iedereen ook aan de andere zwerfers in Thailand.

ab en marja

Wat een belevenis allemaal wat prachtig dat kunnen ze jullie nooit meer afpakken. Wij hebben Milan voor 2 nachtjes heel gezellig hij begint al meer na te zeggen. Geniet nog maar lekker en jullie ook Co en Jaap. Gr. Ab en Marja xxxxx

Marieke

Geniet er nog een tijdje van van dat mooie weer want hier zeggen ze dat het iets beter gaat worden, maar tot nu is het treurig.
Ik zou zo met je willen ruilen.........Als er wel golfbanen zijn !

Anton&Tessa

Gaat al weer hard.....Nog eventjes en de terugvlucht komt er al weer aan. Nou kwam ik er eentje tegen op de kermis die toch wel heeeel erg blij zou zijn als jullie allemaal weer terug waren, en de drank viel toen nog wel mee!
Ook Romke loopt als nooit tevoren, lijkt me leuk om ze eens samen te zien stappen.

Heel veel plezier, groetjes Anton&Tessa
(en Edwin heeft uiteraard nog een keertje tegoed om de auto nog eens vast te zetten.)