Ed-Jenny-Viggo-Jara-Mona.reismee.nl

exmouth

Broome is een behoorlijk drukke stad. Staan nu ook op een camping welke behoorlijk druk is dus het is even wennen weer aan de drukte. De eerste dag maar even ontstoft en de was gedaan. Wat een verademing is, half uurtje in de machine 15 minuten aan de lijn en klaar is de was weer. In 2 uurtjes tijd 4 wassen gedraaid, gedroogd en opgevouwen weer in de tas. Zo makkelijk. Daarna naar China town geweest. Stelde geen geen bal voor. Daarna maar naar Town Beach gereden waar ze een speeltuin hebben voor kids en waar ze ook met water kunnen spelen. Viggo en Jara hebben zich heerlijk vermaakt. Verder heerlijk gezwommen in het zwembad. De volgende dag naar een lookout geweest in Broome. Best leuk, heerlijk uitgewaaid. 's Middags hadden we in de planning om naar een crocodil park te gaan, maar eerst gingen we naar het strand, cable beach. Werkelijk een mega breed en lang strand met een prachtige zee. Viggo was eerst nog behoorlijk bang om op het strand te gaan staan, want dan kreeg hij smerige voeten. Jara daarentegen maakt het allemaal niets uit, zolang ze maar vies kan worden. Heerlijk gezwommen in de zee. We besloten om maar lekker op het strand te blijven. Viggo was zo vrij geworden met het zand dat hij er zelfs mee begon te gooien op zijn moeder. Deze dacht even te gaan afspoelen in de zee, maar zodra ze bij het water was, kwamen alle mensen eruit. Er was een haai gezien en het water werd afgesloten voor de komende 2 uur. Goh en wij toch nog een kwartiertje ervoor nog heerlijk gezwommen......
10 september: Vroeg uit de veren aangezien we lange autorijdag voor de boeg hadden, van broome richting Port hedland zo'n 611 km. We zouden wel zien waar we kwamen. Onderweg even gestopt bij een roadhouse en uiteindelijk bij Cape Keraudren maar afgeslagen om de tent op te zetten. Halverwege de weg even betalen en toen door naar de campground. Er was geen stromend water en geen douches maar dat wisten we. Wel was het zo'n plek van de hemel op aarde. Prachtige stranden, zee en uitzichten. En bijna geen kip te vinden. Uiteindelijk was aantal auto's 4 en in totaal zo'n 11 mensen....hoe mooi wil je het hebben. Dus na alles op te hebben gezet lekker een strandwandeling gemaakt en schelpen gezocht....
's Avonds werd het wel wat frisser aangezien er ook een pittige wind stond, maar aangezien onze avonden niet zo heel lang zijn, zeg maar half 9 bedtijd was het te overzien. Eerst nog genoten van de ondergaande zon en de opkomende maan, wat erg indrukwekkend blijft hier. Wij te bed, rond half 11 denkt Ed Jara te horen en maakt Jenny wakker...is dat Jara, euh nee volgens mij niet. Ook Mona scheen wat gehoort te hebben, heeft nog gekeken vanuit haar tent met de zaklamp, maar kon niet zien. Wij weer slapen. Ed de volgende morgen naar het toilet, komt de buurvrouw tegen die aan hem vraagt of wij ook nog de kudde koeien hebben gezien gisteravond/nacht. Nou nee zegt Ed, heb wel wat gehoord maar wist niet wat het was. Bij hun stonden de koeien tegen het auto raam aan. Ed vertelt dit tegen ons en ja hoor ook de sporen van de koeien staan bij ons om de auto en de tent.........ze kunnen ook van alles doen bij ons, wij merken niets haha...
Na de spullen weer te hebben gepakt zijn we weer opweg gegaan richting port hedland welk we in de ochtend al bereiken dus rijden we door naar Karratha. Hier overnachten we, waarna we de volgende dag hopelijk een eind kunnen opschieten naar Exmouth. Onderweg komen we van alles tegen, leguanen, kangeroes (zowel levend als dood), grote vogels waarvan de namen niet weten maar ze wel erg mooi vinden en cassouwiers (weet niet exact hoe je het schrijft, maar soort van mega grote vogels). Helaas is het Mona niet gelukt van deze een foto te maken, te laat. Maar op ons netvlies staan ze in ieder geval wel. De reis naar Exmouth verloopt voorspoedig en de kids vermaken hun zelf goed in de auto en we besluiten in ene door te rijden naar Exmouth waar de we 3 dagen blijven waar we turquoise bay en oyster stack gaan bezoeken en lekker te snorkelen.