Ed-Jenny-Viggo-Jara-Mona.reismee.nl

exmouth

Broome is een behoorlijk drukke stad. Staan nu ook op een camping welke behoorlijk druk is dus het is even wennen weer aan de drukte. De eerste dag maar even ontstoft en de was gedaan. Wat een verademing is, half uurtje in de machine 15 minuten aan de lijn en klaar is de was weer. In 2 uurtjes tijd 4 wassen gedraaid, gedroogd en opgevouwen weer in de tas. Zo makkelijk. Daarna naar China town geweest. Stelde geen geen bal voor. Daarna maar naar Town Beach gereden waar ze een speeltuin hebben voor kids en waar ze ook met water kunnen spelen. Viggo en Jara hebben zich heerlijk vermaakt. Verder heerlijk gezwommen in het zwembad. De volgende dag naar een lookout geweest in Broome. Best leuk, heerlijk uitgewaaid. 's Middags hadden we in de planning om naar een crocodil park te gaan, maar eerst gingen we naar het strand, cable beach. Werkelijk een mega breed en lang strand met een prachtige zee. Viggo was eerst nog behoorlijk bang om op het strand te gaan staan, want dan kreeg hij smerige voeten. Jara daarentegen maakt het allemaal niets uit, zolang ze maar vies kan worden. Heerlijk gezwommen in de zee. We besloten om maar lekker op het strand te blijven. Viggo was zo vrij geworden met het zand dat hij er zelfs mee begon te gooien op zijn moeder. Deze dacht even te gaan afspoelen in de zee, maar zodra ze bij het water was, kwamen alle mensen eruit. Er was een haai gezien en het water werd afgesloten voor de komende 2 uur. Goh en wij toch nog een kwartiertje ervoor nog heerlijk gezwommen......
10 september: Vroeg uit de veren aangezien we lange autorijdag voor de boeg hadden, van broome richting Port hedland zo'n 611 km. We zouden wel zien waar we kwamen. Onderweg even gestopt bij een roadhouse en uiteindelijk bij Cape Keraudren maar afgeslagen om de tent op te zetten. Halverwege de weg even betalen en toen door naar de campground. Er was geen stromend water en geen douches maar dat wisten we. Wel was het zo'n plek van de hemel op aarde. Prachtige stranden, zee en uitzichten. En bijna geen kip te vinden. Uiteindelijk was aantal auto's 4 en in totaal zo'n 11 mensen....hoe mooi wil je het hebben. Dus na alles op te hebben gezet lekker een strandwandeling gemaakt en schelpen gezocht....
's Avonds werd het wel wat frisser aangezien er ook een pittige wind stond, maar aangezien onze avonden niet zo heel lang zijn, zeg maar half 9 bedtijd was het te overzien. Eerst nog genoten van de ondergaande zon en de opkomende maan, wat erg indrukwekkend blijft hier. Wij te bed, rond half 11 denkt Ed Jara te horen en maakt Jenny wakker...is dat Jara, euh nee volgens mij niet. Ook Mona scheen wat gehoort te hebben, heeft nog gekeken vanuit haar tent met de zaklamp, maar kon niet zien. Wij weer slapen. Ed de volgende morgen naar het toilet, komt de buurvrouw tegen die aan hem vraagt of wij ook nog de kudde koeien hebben gezien gisteravond/nacht. Nou nee zegt Ed, heb wel wat gehoord maar wist niet wat het was. Bij hun stonden de koeien tegen het auto raam aan. Ed vertelt dit tegen ons en ja hoor ook de sporen van de koeien staan bij ons om de auto en de tent.........ze kunnen ook van alles doen bij ons, wij merken niets haha...
Na de spullen weer te hebben gepakt zijn we weer opweg gegaan richting port hedland welk we in de ochtend al bereiken dus rijden we door naar Karratha. Hier overnachten we, waarna we de volgende dag hopelijk een eind kunnen opschieten naar Exmouth. Onderweg komen we van alles tegen, leguanen, kangeroes (zowel levend als dood), grote vogels waarvan de namen niet weten maar ze wel erg mooi vinden en cassouwiers (weet niet exact hoe je het schrijft, maar soort van mega grote vogels). Helaas is het Mona niet gelukt van deze een foto te maken, te laat. Maar op ons netvlies staan ze in ieder geval wel. De reis naar Exmouth verloopt voorspoedig en de kids vermaken hun zelf goed in de auto en we besluiten in ene door te rijden naar Exmouth waar de we 3 dagen blijven waar we turquoise bay en oyster stack gaan bezoeken en lekker te snorkelen.

Van de bewoonde wereld, naar stof en nog meer stof en tot slot naar de zee

Na zo'n 6 dagen onbereikbaar te zijn geweest hier ons verslag van de afgelopen dagen:

2 september

Vandaag op tijd uit de veren voor een lange dag naar Kununnurra. De rit begon wat onrustig, Jara bleef maar piepen, we wisten maar niet wat ze wilde. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat ze wilde dat mama naast haar kwam zitten ipv oma. Tja met 17 maanden weet ze wel al goed wat ze wil.
De weg ernaar toe was mooi. Uiteindelijk bij de overgang van NT en WA aangekomen, de check gehad dat we geen verse groenten en fruit meehadden, 1,5 uur terug in de tijd en een klein half uurtje later op plaats van bestemming. Hier boodschappen ingeslagen voor de Gibb River Road. Kids op tijd inbed ivm tijdverschil, met het gevolg dat we de volgende morgen om half 6 klaar wakker waren. Was maar goed ook aangezien de kopere ploert al goed zijn best doet op dat tijd stip.

3/4/5 september

Vandaag eerst bij de lookout geweest, was een mooi gezicht. Daarna naar El questro station gereden. Het eerste stuk over de Gibb river road, super leuk Ed helemaal in zijn element. Door een aantal kreekjes etc, super gaaf. Bij El questro aangekomen eerst de tent opgezet en toen naar El questro gorge gereden. Hier zou het een uur lopen zijn naar de gorges. Maar na een half uur zijn we maar terug gegaan ivm de tijd. Eerst wel even afgekoeld in de rivier. De dag erna op tijd eruit, aangezien om 6 uur de eerste helicopter vluchten al gaan bij el questro en je toch al wakker bent en op naar Zebedee springs. Nu staat er overal dat deze springs zo'n 28 a 32 graden zijn, maar Mona had dit uiteraard niet gelezen en zegt vervolgens heel verbaasd....he wat een lekker warm water. Kids helemaal in hun element, heerlijk steentjes gegooid. Vervolgens zijn we toch weer naar el questro gorge gegaan en het uur naar de gorges gelopen. Het eerste gedeelte was goed te doen, maar het 2e gedeelte werd wel wat zwaarder. Ofte wel over rotsen klimmen etc, (pap je kan trots zijn op mam, onze klim partijen in zuid frankrijk waren er niets bij) maar we hebben het gehaald en heerlijk kunnen zwemmen in de gorges. En tja toen weer terug, ging ook weer goed.
De volgende dag vertrokken richting MT barnet station. Heerlijk gereden over de Gibb, over het gravel, door het water heen. Fantastisch gewoon. Maar de gibb wordt ook wel de golden road genoemd, het is niet de vraag of je een lekke band krijg, maar wanneer. Gelukkig gold dit niet voor ons, alleen bij de trailer is de neuswiel (volgens ed noem je het zo, de aussie noemen hem jocky wheel) afgebroken en de aansluiting van het licht zijn we verloren. Dus op naar Iminti. Daar zit een mechanic. Daar aangekomen had hij het helaas niet meer voorradig, deze kunnen we pas in Derby laten maken. Dus nu staat de trailer op een krik en een rek. Niet ideaal, maar voor de time being werkt het wel. Maar de planning is hierdoor wel wat verandert en zijn we nu bij Bell Gorge wat we eigenlijk pas overmorgen zouden zijn. Geeft niets hoort erbij....

6 september

Vroeg uit de veren wederom, voor de tocht naar Bell gorge. Een mooie rit door het prachtige landschap hier. Aantal kangeroes tegengekomen. Vervolgens een half uurtje weer klimmen en klouteren, maar dan heb je ook wel wat. Fantastisch mooi is bell gorge!!! Hier een uurtje in het water gezeten en genoten van de prachtige omgeving. Vervolgens de 29 km weer retour naar de Gibb en op naar Windjana NP. Hier aangekomen de tent weer opgezet en naar Tunnel Creek gereden. Dit is een tunnel waar vleermuizen zitten en waar je over het zand en water door heen kan lopen. Dus lampje op het hoofd en gaan. Het water kwam niet verder dan je middel en het was goed te belopen, alleen tja Mona komt weleens een rots tegen.....oftewel niet tot haar middel te water maar kopje onder . Zo die was ook weer afgekoeld. Was een erg leuk ervaring om te doen. Zelfs Mona heeft er van genoten ondanks haar zwemavontuur. Op de terugweg een aantal koeien tegengekomen op de weg, blijven ook rustig staan kijken hoe dichtbij je komt en denken dan toch maar eens aan de kant te gaan.
Helaas door onze dagen in de outback, waar je niet helemaal van iedereen vandaan bent. Je komt toch wel gemiddeld zo'n 5 auto's tegen per dag, heeft onze koelkast te kort stroom om het nog te doen. Beetje jammer, maar het is niet anders. Nog 1 dagje en dan komen we weer in de bewoonde wereld...Broome.

7 september

Begonnen met een wandeling door WIndjana NP. Prachtig wederom. Groepen kakatu's vlogen door het park, een schittert gezicht. Na een km de eerst crocs weer gezien, lagen heerlijk nog te luieren in het water en een op de kant. Mooi gezicht hoe die beesten zich verplaatsten. Volgens Mona mochten we niet te dichtbij komen, want tja van freshies wordt wel gezegd dat ze geen mensen aan vallen, maar je weet maar nooit. Daarna onze weg vervolgd naar Derby. Daar opzoek naar een nieuwe Jockey wheel. Uiteindelijk in de 2e winkel gevonden en in de 3e winkel is hij weer op de trailer gelast. Toen nog een nieuwe stekker, ook deze gevonden. Dus we zijn weer compleet. Heerlijk geluncht en onze weg vervolgd naar Broome, waar we 3 nachten blijven. Wij het nu wel mega druk vinden hier, na die dagen in de outback.

Hier nog een aantal weetjes/opmerkingen

- Jara eindelijk door heeft dat ze voeten heeft om te lopen. Dit ontzettend schattig is.

- Mona een keer haar knoop los had gedaan tijdens het eten, dit even vergat en met haar broek om de enkels naar de keuken liep.

- Wij Mona de bijnaam Yogi bear hebben gegeven ivm haar snurken, zij gister een concurent had op de camping.

- Viggo het maar raar vind dat in de bergen de bomen op hun kant staan.

Groetjes van ons

Katherine

Hier het vervolg.....
De 2e nacht in het hotel ging het al een stuk beter. Viggo niet wakker geweest en Jara maar 1,5 uur. In de ochtend naar het informatie centrum geweest en vervolgens de kids weer even geslapen en daarna zijn we naar Mindil Beach Market geweest. Niet een hele grote markt maar wel leuk. Overal eetkraampjes en snuisterijen. Dus hier ook maar lekker gegeten de kids heerlijke poffertjes en wij een broodje Gyros. Heerlijk. De volgende dag hebben Jenny en Ed, na eerst bij de verkeerde autoboer geweest te zijn, de auto gehaald. Hier hadden we nog even een meevaller. In Nederland hadden we de aanbieding gekregen om een trailer te huren a 50 dollar per dag. Dit vonden we even te gek worden dus dat hadden we niet gedaan, maar Terry (de verhuurder) wilde graag dat de trailer voor 3 oktober in Perth was, dus mochten we hem gratis meenemen. Hoe handig zo'n ding. Koelkast, bed, ruimte en nog veel meer. Super handig dus. Mam had ondertussen de boodschappen gedaan met de kids. Dus na ruim een uurtje konden we vertrekken richting Litchfield NP. Gezien de tijd zijn we meteen doorgereden naar Wangi Falls. Hier de tent van de auto opgezet en de trailer gereed gemaakt. Een erg zweterig klusje gezien de hitte. Maar goed na wat gemedder stond de trailer en konden we een duik gaan nemen in de pool! Wat een heerlijkheid. Ook de kids vonden het heerlijk. Jara was zelfs erg gebelgd dat ze er uit moest. Toen kwam operatie eten. Jenny de worstjes braden en Mona de sla en de aardappelen tot zover geen probleem. Mona was klaar en moest nog even naar het toilet Worstjes klaar en wij maar wachten op Mona..en maar wachten. Toch maar begonnen, Jenny werd wat ongerust dus ging maar even kijken bij de toiletten en ja hoor daar liep ze te dwalen, was de weg kwijt op een camping van 35 plaatsen hoe knap! De nacht zijn Ed, Jara en Viggo goed doorgekomen alleen Jenny en Mona hebben het behoorlijk koud gehad. In de ochtend de spullen opgeruimd en weer even gezwommen, toen naar Tolmer Falls gereden. Een hele grote waterval waar je helaas niet kon zwemmen i.v.m. de vleermuizen. Maar wel erg mooi. Daarna naar Florence falls gereden. Het was 400 meter naar de waterval, inc 135 traptreden naar beneden. Jara zat bij Jenny op de rug en na 100 meter had je een lookout naar beneden op de waterval. Mevrouw had haar zinnen gezet op zwemmen en was dus erg gebelgd dat Jenny zomaar wegliep. Maar toen ze doorhad dat de trappen naar de waterval leidde was ze weer gerust. Hier was het wat lastig om het water in de komen, dus met wat hulp lagen Ed, Jenny en de kids er snel in. Toen Mona nog. Op de rotsen zitten en dan moest je even wat ophoog huppen en het water in. Maar Mona vergat even te huppen....je raad het al, bikini vast aan de rots en daar hing ze dan. Helemaal in een deuk lag ze natuurlijk, Jenny haar los gemaakt, maar de bikini bij de kruis tot de helft gescheurd. Na even te hebben gezwommen eruit. Ed wilde nog wat foto's maken, en ja hier ging de fotocamera te water. Gelukkig doet hij het nog wel. Daarna besloten we maar in ene door te rijden naar Katherine zodat we daar 3 nachten konden blijven staan. De spullen stonden dit keer super snel en Mona had ondertussen het eten klaar dus aan tafel, douchen en vrijwel snel er na te bed.
Vandaag een rustdagje gepland. Ontbeten, boodschappen gedaan, gezwommen in de Katherine Hot waters en 's middags nog even bij de camping in het zwembad gelegen. Morgen gaan we naar Katherine Gorge, een boottour....
Bij deze nog van harte gefeliciteerd (ome) Ab en (ome) Eef.
Tot de next time!!!

1 september
Vanochtend vroeg op pad voor de tour door de gorges. Was maar 20 min rijden dus dat viel alles mee. De boottocht was super mooi. Foto's volgen. Morgen een lange rij dag voor de boeg naar Kununnurra.

Darwin

Zijn we weer!! Helaas het 2e gedeelte van de reis vond Jara ook niet zo;n leuk idee. Heeft de meeste tijd lopen klieren en slapen ho maar. Viggo daar en tegen erg zoet met zijn dvd speler. In het hotel aangekomen, op de luchthaven en transport naar het hotel liep perfect, was er helaas nog geen kamer vrij. Dus eerst maar even ontbeten en gezwommen, daarna kon Jara het echt niet meer volhouden om wakker te blijven en viel als een blok in slaap in haar wagentje. Gelukkig kregen we rond half 10 de sleutel van 1 kamer dus konden we heerlijk slapen. We gaven ons 4 uurtjes om te slapen, wat volgens Mona nog wel 12 uur kon duren...

Vervolgens zijn we naar Gullys gegaan om vissen te voeren, erg leuk maar behoorlijk toeristisch wat ons betreft. Daarna heerlijk gegeten en op tijd naar ons bed. Wat redelijk ging, kids van 00.00 uur tot 03.00 in de weer. Mona was ook nog wakker van 3.00 tot 6.00 uur heerlijk de jetlag. Vanochtend rond 9 uur wakker even ontbeten en weer het stadje in gelopen.

Straks nog maar weer even zwemmen en wellicht vanmiddag nog even naar Mindil market. Morgen de auto op halen en kan het avontuur beginnen.

Wellicht niet nodig om te vermelden, aangezien het geloof ik bij julie k weer is. 33 graden, strak blauwe lucht.....of te wel heerlijk vakantieweer!!

x van ons

Singapore

Zo deel 1 van de reis zit erop....

De planning was dat Jara en Viggo zouden gaan slapen, maar jullie raden het al, dit was niet het geval. Viggo viel inslaap om 00.00 uur en Jara heeft van 1 tot 2 geslapen en dacht dat het toen wel klaar was, zoveel mensen ook op de slaapkamer...Maar goed om 6 uur dacht ze toch nog maar even 2,5 uur te slapen, helaas voor Ed en Jenny geldde dit niet. Zodoende dat we nu danook gaan proberen eenkamer te vinden om nog wat te slapen aangezien de volgende vlucht om 22.00 uur (singaporetijd) gaat.

Groeten van ons

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!